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MRK-6022 International Marketing Management

This course aims at introducing the particularities of International Marketing Management, familiarizing the student with the strategic dimensions that make up the decisions concerning the presence of products and services in foreign markets. This course also intends to make students capable of participating in the creation of a marketing plan adapted to international conditions. The teaching approach will use presentations by the professor and the students, debates, and case studies. The students will have to complete an international marketing plan by the end of the semester.

  • 3 Crédits

  • Cycle du cours

    • Deuxième cycle
  • Modes d'enseignement

    • Régulier
  • Cours pouvant être offert en formule hybride
  • Cours pouvant être offert en formule comodale
  • Cours donné en anglais

Responsables

  • Faculté des sciences de l'administration
  • Département de marketing

Restrictions à l'inscription

Cycle d'études

Doit être inscrit à:

  • Deuxième cycle

Certaines sections de cours peuvent comporter des restrictions additionnelles.

Cours équivalents ou jumelés ULaval

Les cours équivalents sont des activités de même cycle dont le contenu est identique ou très semblable. La réussite de l'un entraîne la reconnaissance de l'autre. Si, à l’une des sessions indiquées, vous avez réussi un cours équivalent, vous n’avez pas à vous inscrire au cours présenté sur cette page. Le cours équivalent vous sera reconnu.

Les cours jumelés sont des activités de cycles différents. Si vous avez suivi un cours de 1er cycle de niveau 4000, vous ne pouvez pas suivre le cours correspondant de niveau 6000 ou 7000 si vous poursuivez des études au 2e ou au 3e cycle et vous ne pouvez pas demander à la direction de votre programme de le reconnaître.

Cette page constitue la description officielle de cette activité. L'Université Laval se réserve le droit de modifier l'activité sans préavis. Tous les horaires indiqués sont sujets à changement.

Répartition hebdomadaire

  • 3h Cours
  • 0h Laboratoire ou travaux pratiques
  • 6h Travail personnel
  • 9h Total

Horaire

Pour vous inscrire, accédez à monPortail.

Hiver 2024 – 1 section offerte

NRC 16917 Capacité maximale: 50 étudiants

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be accepted in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.This course, given in hybrid delivery mode, combines varying proportions of classes offered in the physical presence of the student and teacher and synchronous or asynchronous online classes, according to a predetermined schedule. In-person classes are not recorded. Where synchronous online courses take place, the recording procedures are indicated in the course outline. Proctored exams take place on campus only. Exams may take place at times other than the scheduled classroom time, including evenings and weekends.

Plages horaires

    • Type: Sur Internet
    • Dates: Du 15 jan. 2024 au 26 avr. 2024
    • Type: En classe
    • Date: 16 jan. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: En classe
    • Date: 23 jan. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 30 jan. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Type: En classe
    • Date: 6 fév. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 13 fév. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Type: En classe
    • Date: 20 fév. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 27 fév. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 5 mars 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Type: En classe
    • Date: 12 mars 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 19 mars 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Type: En classe
    • Date: 26 mars 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: En classe
    • Date: 2 avr. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 9 avr. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Type: En classe
    • Date: 16 avr. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 3307
    • Type: Classe virtuelle synchrone
    • Date: 23 avr. 2024
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 18h30 à 21h20

Automne 2023 – 1 section offerte

NRC 86769 Capacité maximale: 78 étudiants

This course is the English version of MRK-6088 Planification du marketing international and GIE-6080 Gestion du marketing international. Only one of the three courses will be recognized in your program. To be allowed to register to this course, you must have already succeeded : MRK-6004 or MRK-6003. Students that have previously taken this course can’t subscribe to this one.

Plage horaire

    • Type: En classe
    • Dates: Du 5 sept. 2023 au 15 déc. 2023
    • Journée: Mardi
    • Horaire: De 12h30 à 15h20
    • Pavillon: Palasis-Prince
    • Local: 2307